14 Mayıs 2016 Cumartesi

Limonlu Pastanın Sıradışı Hüznü - Aimee Bender | Kitap Yorumu



 Kitabın Adı: Limonlu Pastanın Sıradışı Hüznü
Orijinal Adı: The Particular Sadness Of Lemon Cake
Yazarı: Aimee Bender
Çevirmeni: Suat Ertüzün
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 277

"Bir gün, mutsuzluğu, acıları ve arzuları, en derindeki sırları görme yeteneğin olduğunu keşfetseydin... Bir gün, sana gülümseyen yüzlerin ardını görüp sana en yakın kişinin yüreğinde kilitlediği kapıları aralasaydın, ne yapardın?.."

Arka Kapak Yazısı: Büyümenin eşiğindeki Rose için hayat, bir sabah geri dönülmezcesine değişir. Zira annesinin yaptığı limonlu pastadan aldığı bir lokmayla, sadece yemeği değil, onu pişiren kişinin duygularını da tatmakta olduğunu anlar...
Olağanüstü yeteneği, aynı zamanda derin bir kaygı ve hüznü de beraberinde getirir; çünkü her zaman neşeli, güler yüzlü ve sevecen biri olarak bildiği annesi, kalbinde sarsıcı bir gerçek saklamakta, ailesinden ayrı ikinci bir hayat yaşamaktadır... Çok geçmeden babası ve ağabeyinin de çok özel yetenekleri olduğunu anlar. Her üçü için de bu yetenek, kimi zaman bir mucizeye kimi zaman da yakalarını kurtaramadıkları bir illete dönüşecektir.
Hemen her ailenin üstünü örttüğü gerçekleri, duyarlı ve yetenekli bir genç kızın büyüme öyküsü eşliğinde anlatan acı, tatlı ama her sayfası büyülü bir şehir masalı...

 Not: Kitap Rose Edelstein tarafından 1. tekil şahısla yazılmıştır.

Herkese merhaba! Kapağı çok güzel ve ismi de çok ilgi çekici olan Limonlu Pastanın Sıradışı Hüznü kitabının DNA incelemesiyle karşınızdayım.
İlk olarak kitabın konusundan kısaca bahsetmek istiyorum. Baş karakterimiz olan Rose yediği bir yemekten yemeği yapan kişinin duygularını tadabiliyor. Evet, doğru. Rose duyguları tadabilme gibi özel bir güce sahip.

"Sonuçta ne yediğine dikkat etmeli insan! İçi, onu yapanın acılarıyla dolu olabilir."

Kitabın kurgusu gerçekten çok orijinal ve kaliteli ama ne yazık ki kitap bu kurguyu karşılayamadı gibi geldi bana. Kitapta bu kurguyla ilgili heyecan verici olaylar ve maceralar yer alsaydı dört dörtlük bir kitabın yorumuyla karşınızda olabilirdim. Oysa kitap durgundu ve kayda değer neredeyse hiç olay olmadı. Bu da kitabın akıcılığını biraz olumsuz yönde etkiledi tabii...

Mesela kitabın bazı kısımlarında okumaktan ciddi anlamda sıkıldım. Bu yüzden böyle hoş ve ilgi çekici bir kurgunun harcandığını düşünüyorum. Yanlış anlaşılmasın, "Kitabı hiç beğenmedim." gibi bir olay söz konusu değil. Hafiften beğendim ama beklentimin altında bir kitaptı. Açıkçası ismi, kapağı ve arka kapak yazısından dolayı muhteşem bir kitap okumayı bekliyordum...

Kitabın, ortada bir espri olmamasına rağmen bir yerinde kısa sayılmayacak bir süre kadar güldüm. Çünkü o kadar tuhaf bir kısımdı ki komik geldi... Gerçekten, çok... Tuhaftı.

Bu arada belirtmeliyim ki, kitapta tırnak işaretleri yok ama yine de söylenen cümlelerin kime ait olduğu konusunda pek de sıkıntı çekmedim.


Limonlu Pastanın Sıradışı Hüznü ile ilgili resimlere göz gezdirdiğimde bu resim çok hoşuma gittiği için sizinle paylaşmak istedim. ^_^


Kitabı çok tavsiye edemeyeceğim ama şöyle bir durum var ki kitabın ilk bölümleri hoşuma gitti. En azından sıkıcı değildi ama daha önce de belirttiğim gibi heyecanlı olaylar neredeyse hiç yoktu...

Kendinize iyi bakın! :)
Bol kitaplı günler dilerim.

Kitaba Puanım:

2 yorum:

  1. Kitabın adı çok güzelmiş :D Durgun olması beni de tereddütte bıraktı ama :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak, kitabın adı bence de çok güzel, hatta kitabı okumaya başlamamda payı olmuştu. :) Ancak, gerçekten durgun bir kitaptı. Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! :)

      Sil