16 Nisan 2016 Cumartesi

Başarıya Gülümse - Sıtkı Aslanhan | Kitap Yorumu


Kitabın Adı: Başarıya Gülümse
Yazarı: Sıtkı Aslanhan
Yayınevi: Hayat
Sayfa Sayısı: 217

Arka Kapak Yazısı: Kaybedeceğinizi düşünüyorsanız bilin ki zaten çoktan kaybetmişsinizdir. Başarı ancak onu istediğiniz takdirde gelecektir. Hayatın içine girmeye, hayatla mücadele etmeye başladığınızda, kendi küçük hayatınızdan, dünyanızdan dışarıya çıkıp olaylara baktığınız zaman göreceksiniz ki başarı ancak istendiği takdirde geliyor.Her şey insanın kafasında bitiyor. Başarı, başarısızlık, mutluluk, mutsuzluk, galip gelme ve mağlup olma…  
'Hedef ve Hayallerin İçin Başarıya Gülümse'de başarıya ulaşma noktasında beyninizi, ruhunuzu ve motivasyonunuzu nasıl kontrol edebileceğinize dair ipuçları ve formüller bulacaksınız. Bu formüller, başarıya giden yolda hedefinizi belirlemenize, zamanınızı doğru bir şekilde kullanarak duyarlı bir genç olabilmenize rehber olacaktır.

Not: Kitap Sıtkı Aslanhan tarafından 1. tekil şahısla yazılmıştır.

Herkese merhaba! Yeni bir DNA incelemesiyle karşınızdayım. Hemen konusundan bahsedecek olursam, adından da anlaşılacağı üzere gençler için yazılmış olan bu kitap başarılı olma yolunda atmamız gereken adımlardan bahsediyor.
Kitapta, hayatımıza bir şeyler katacak türden çok güzel mesajlar var ama söylemeliyim ki ders çalışma konusunda ultra seviyede istek duyduğum bir yer olmadı. Tamam, "Dersi biraz daha önemsemeliyim." gibi düşünceler aşıladığı doğru ama içimi ders  çalışma konusunda aşırı istek veya heyecanla doldurmadığını söylemeliyim.

Yanlış anlaşılmasın, "Kitabı beğenmedim." gibi bir şey söz konusu değil. Aksine gençler için iyi bir kişisel gelişim romanı. Sadece, o arzu ve heyecanı bana çok iyi aşılayamadı, hepsi bu. Onun dışında kitapta gayet yararlı bilgiler bulunuyor. Bu bilgilerden birini örnek olarak vermek istiyorum:
"Stres; kişinin iç organlarının çalışma tarzını ve kaslarını etkiler. Stresli kişinin kalbi tam verimli atmaz. Hatta stres kan damarlarını büzer, daraltır ve bu nedenle de kaygılı, stresli kişinin beynine bolca kan gitmez."

Kitabı tavsiye tabii ki ediyorum. Çünkü normal romanların dışında kişisel gelişim kitaplarına da zaman ayırmamız gerektiği düşüncesindeyim. Ayrıca Başarıya Gülümse hiç de sıkıcı bir kitap değildi. Sadece, kitapta olaylar fazla yer almadığı için devamında neler olacağını pek merak etmedim.
Şunu da eklemeliyim ki Sıtkı Aslanhan'ın kitap yazdığını bilmiyordum. Ben onu, babamın Youtube'dan Sıtkı Aslanhan'ın bir konferansını bize izlettirmesiyle tanıdım ve okulda müdür yardımcısının bize Başarıya Gülümse kitabını dağıtıp konferansına yakın bir zamanda gideceğimizi söylediğinde şaşırdıktan sonra çok mutlu oldum. Çünkü Sıtkı Aslanhan'ı çok sevmeme babamın bize izlettirdiği o tek video yeterli olmuştu.
Videoyu izlemek isterseniz -ki kesinlikle izlemelisiniz, pişman olmayacağınızı aksine iyi ki izlediğinizi düşüneceğinize inanıyorum- buraya tıklamanız yeterli. ^_^
Evet. Durum böyle işte. Sıtkı Aslanhan'ın konferansına gitmeyi ve ailecek sevdiğimiz Sıtkı Hoca'yı -biz aile arasında ona böyle deriz- görüp kitabı imzalattırmayı çok istiyorum.
Neyse, yorumu burada bıraksam iyi olacak. Kendinize iyi bakın sizi tatlı, çilekli sütler... 

Kitaba Puanım:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder