26 Mart 2016 Cumartesi

Alaycı Kuş (Açlık Oyunları Serisi #3) - Suzanne Collins | Kitap Yorumu


Kitabın Adı: Alaycı Kuş
Orijinal Adı: Mockingjay
Seri: Açlık Oyunları #3
Yazarı: Suzanne Collins
Çevirmeni: Sevinç Tezcan Yanar
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 414

"Adım Katniss Everdeen. Neden ölü değilim? Ölmüş olmalıydım."

Arka Kapak Yazısı: Evi yok edilmiş olsa da, alevler içindeki kız, Katniss Everdeen sağ. Gale kaçtı. Katniss'in ailesi güvende. Peeta, Capitol'ün elinde. 13. mıntıka gerçekten var ve bunlar isyancılar. Yeni liderler var. Devrim yavaş yavaş kendini gösteriyor.
Katniss acımasız ve akıllardan çıkmayacak Çeyrek Asır Oyunları sırasında arenadan özellikle kurtarılmıştı ve bunu bilmese de, uzun zamandır kasıtlı olarak devrimin parçası haline getirilmişti. 13. mıntıka gölgelerden sıyrılıp açığa çıkmıştı ve Capitol'ü devirme planları yapıyordu. Görünüşe göre, dikkatle hazırlanmış bu planlarda herkesin parmağı vardı... Katniss dışında!
İsyanın başarısı; Katniss'in piyon olmayı, sayısız insan hayatının sorumluluğunu almayı ve Panem'in geleceğinin yönünü değiştirmeyi kabul etmesine bağlıydı. Bunu yapmak için öfke ve güvensizlik duygularını bir kenara bırakmalıydı. Kişisel anlamda bedeli ne olursa olsun, isyancıların Alaycı Kuş'u olmalıydı.


Not: Kitap Katniss Everdeen tarafından 1. tekil şahısla yazılmıştır.


 Seri:
#3 Alaycı Kuş


 Herkese merhaba, arkadaşlar! Serinin son kitabı olan Alaycı Kuş'un DNA incelemesiyle karşınızdayım.
Öncelikle kitabın konusundan kısaca bahsetmek istiyorum. Alaycı Kuş'ta genel olarak Capitol'e karşı olan isyan ve isyan hareketlerinden bahsediliyor. Yazar Katniss'in, isyancıların Alaycı Kuş'u olma yolundaki serüvenini çok güzel bir şekilde yazıya dökmüş.
Katniss her kitapta biraz daha olgunlaşarak daha da güçlü bir şekilde karşımıza çıkıyor ve Katniss bu kitapta ciddi acılar çekiyor. Yaşadığı olayları düşünüyorum da... Aklıma bir tek "acı" kelimesi geliyor ama kitabı okurken her şeye rağmen Katniss'in dimdik bir şekilde mücadele vermeye devam ettiğini görüyorsunuz. Tabii acı çeken sadece Katniss değil. Peeta da bu acı çemberinde. Gerçi Capitol yüzünden tüm Panem halkı o çemberin içinde diyebiliriz. Capitol'e yazdığım şiiri hatırlayalım mı, ne dersiniz? ^_^
Sevgili Capitol,
Bu acımasızlık fazla bol.
Ne istiyorsun masum insanlardan?
Hepimizin kalbinde tek ses:
Dileriz ki kısa süre içinde yok ol!




Alaycı Kuş, ne yaşanırsa yaşansın ne kadar acı çekersek çekelim umudun her zaman olduğunu ve mücadeleden asla çekilmememiz gerektiğini öğreten harika bir kitap. Yazar, her zamanki gibi bu kitabı da zekice kurgulamış ama söylemeliyim ki ben ilk iki kitabı daha çok sevdim. Nedense serinin ilk iki kitabındaki  heyecan ve akıcılık Alaycı Kuş'a oranla daha fazlaydı ama tabii Alaycı Kuş da seriye son damgasını vurmuş. ^_^




Yazarın bu kitapta fazla kişinin ölmesine izin verdiğini düşünüyorum. Aslında bunu normal karşılamam gerekir. Sonuçta Capitol'le bir savaş içerisindeler ama yine de sevdiğim bazı karakterlerin  ölmesine üzüldüm. Kim üzülmez ki?
Kitapta en sevdiğim kısımlara gelirsek... Televizyonda yayınlanması için Katniss ile çektikleri spotların her birini 
çok sevdim. ^_^  O kısımlar harikaydı!




Kitabın bir kısmında isyancıların başkanı olan Coin, Açlık Oyunları ile ilgili bir teklif sunuyor -teklifin ne olduğunu tabii ki söylemeyeceğim, ipucu vermek istemiyorum- ve Katniss o teklifi onaylıyor. O kısımda Katniss'e o kadar kızdım ki... Ondan kesinlikle böyle bir şey beklemiyordum ama daha sonra Katniss'in neler yaşadığını, içinde kim bilir ne kadar acı olduğunu aklıma getirdiğimde onu çok da yargılamamam gerektiğini hatırladım. Buradaki sihirli kelime: çok da. -_- O teklifi kabul etmesi gerçekten hayal kırıklığıydı.
Ancak yine de Katniss; cesaretiyle ve özveriliğiyle sadece Panem halkının değil Açlık Oyunları serisini okuyan herkesin de alaycı kuşu, öyle değil mi?




"Eğer biz yanarsak siz de bizimle birlikte yanarsınız."

 Kitaba Puanım:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder