9 Haziran 2018 Cumartesi

Kitaplar Kalbimden Vurur | Mim

Herkese merhaba!
Sevgili Periodic Library ve Kağıttan Dünyam'ın beni mimlemesi vesilesiyle bu mimle sahnedeyim!
Beni mimlediğiniz için çok teşekkür ederim 007 ve İlkay! ^_^




1-) Okumayı size sevdiren ne oldu?
Aslına bakarsanız küçüklüğümden beri kitap okumayı hep sevdim.
Küçükken kendimce ilginç bulduğum kitapları alıp öylesine okumaktan çok hoşlanıyordum. Okuduğum ilk kitaplar arasında olan Comtesse de Segur'dan Bir Eşeğin Anıları'nı okuduğum zamanları memuniyetle hatırlıyorum. :)

Ancak bir kitap var ki, kitaplara karşı olan sevgimi yadsıyamayacağım derecede arttırdı.
Bir alışveriş merkezindeydik ve babam bana istediğim herhangi bir kitabı alabileceğimi söylemişti. Ben de gözlerimi kitapların olduğu raflarda gezdirdim ve o sırada bir kitap bana göz kırptı: Bir Şapşalın Günlüğü 2. İlk görüşte aşka inanmam ama o an kitapla benim aramdaki bağı başka nasıl açıklayacağımı da bilemiyorum. :)

Kitabı, nicelik olarak hatırlamadığım ama kısa olduğundan emin olduğum bir sürede bitirdim. Bu serinin 2. kitabıydı ve diğer kitapları da almak için sabırsızlanıyordum. Böylece seriye 6. kitaba kadar uzanan bir serüvenle devam ettim. İşin komik kısmı ise en son 1. kitabı almış olmam. :)

Uzun, çoooook uzun bir süre serinin devamı çevrilmedi sevgili okuyucularım. Serinin devam kitaplarını İngilizce olarak görüp Türkçe olarak görememek, her seferinde hüznün tohumlarının kalbime ekilmesine neden oldu.

Ben de seriyi çok özlediğimden geçen ay seriye tekrar başlama kararı aldım. Serinin kitaplarını yan kitap olarak aralıklı bir şekilde okuyorum. Böylece karakterle vakit geçirmiş ve özlem gidermiş oluyorum. ^_^
Bu noktada günlüklerin sahibi olan Nikki Maxwell'dan bahsetmeden geçmek istemiyorum. Söylemeliyim ki, onu çocukluğumdan bu yana hala çok seviyorum. Arada bir kendine güvenmemezlik etse de çok düşünceli, nazik ve eğlenceli biri olduğunu biliyorum. ^_^

Her zaman içinizdeki şapşalın parlamasına izin verin!

Veee, inanamayacaksınız ama az önce sırf bu blog yazım için Bir Şapşalın Günlüğü ile ilgili resimlere göz atarken serinin 6.5 ve 7. kitaplarının çevrilmiş olduğunu gördüm! Buna inanabiliyor musunuz? Öyle uzun zamandır bu anı bekliyordum ki... Şükürler olsun! ^_^
Yalnız bunun, tam da seriye tekrar başladığım ve seriden özlemle bahsettiğim bu zamana denk gelmesi, benim için çok anlamlı oldu. :)


2-) Hiç bir kitabı sayfalarını çevirerek biriyle okudunuz mu?
Birkaç kere okumaya çalıştım. Öyle durumlarda odak noktam bulanıklaşıyor ve tam olarak adapte olamıyorum maalesef. Bu yüzden en iyisi, tek okumak bence.

3-) Yolculuğa giderken yanınıza kaç kitap alırsınız?
Genellikle bir.


4-) Asla okumam dediğiniz kategori nedir?
Benim için öyle bir kategori mevcut değil. Tıpkı müzikte olduğu gibi. Nasıl kulağıma hoş gelen her türlü müziği dinleyebiliyorsam, beynime ve kalbime hoş gelen her türlü kitabı da okuyabilirim.


5-) Kitapları renklerine göre mi, alfabeye göre mi sıralarsınız?
Boyutlarına göre sıralıyorum. :) İkinci kriterim ise, yayınevi oluyor genelde.

6-) Okurken size eşlik edecek bir hayvan ister miydiniz?
Ben kitabı okuduğum sıralarda dikkatimi çok dağıtmayacağı sürece, evet. Mesela bu hayvan bir... Mamut olabilir! Evet, neden olmasın? Tamam, biliyorum nesli tükenmiş olabilir ama uslu bir mamutun üstünde oturup kitap okumak kulağa bence hiç de fena gelmiyor, siz ne dersiniz? ^_^

7-) Bookstagram olarak kendi stilinizi oluşturduğunuzu düşünüyor musunuz?
Bir bookstagram olduğum söylenemez. Ara ara kitap fotoğrafları paylaşıyorum sadece, hepsi bu. :)


Evet, mimin sonuna geldik. :)
Gökkuşağı tadında günler dilerim! ^_^

15 yorum:

  1. En baştaki gife bayıldım! Marvel <3 ben. Mamut sjfsjh muazzam bir hayal gücü bende ejderha istiyorum :D:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yalnizamaozgur,
      Ejderha mı? Umarım sen onu okurken kitabına ateşler saçmaz! ;) ^_^
      Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  2. Çok eğlenceli ve samimi bir mim olmuş canım. Severek okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizem Araz,
      Sevmene sevindim. ^_^ Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  3. Yaptığın için çok teşekkürler İrem, yine gülümsetmeyi başardın okurken :D

    Bir Eşeğin Anılarını görünce şaşırdım, şu ana kadar bu kitabı başka okuyanla hiç karşılaşmamıştım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esseve Rin,
      Sen de yorumunla gülümsetmeyi başardın 007. ^_^
      Bir Eşeğin Anıları pek keşfedilmiş bir kitap değil maalesef ama bana sorarsan muhteşem bir çocuk kitabı. ^_^
      Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  4. İlkay Özgür,
    Katılıyorum, sürpriz olunca mutluluk katlanıyor. ^_^
    Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

    YanıtlaSil
  5. :) bir şapşalın günlüğünü not aldım. okurum ben deeee :) mamut üstünde kitap okumak, çok maceracısıııın seeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      Bir Şapşalın Günlüğü'nü umarım sen de seversin Deep; çok tatlı bir çocuk romanı. ^_^
      Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  6. Kitapları sıralama kriterimiz tamamen aynı :-)

    Marvel gifine bayıldım :-)

    Sevdiğin serinin yeni kitabına kavuşmak gibisi yok. Şimdiden iyi okumalar :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      Teşekkür ederim! ^_^
      Marvel gifi Doktor Strange filmine ait, o sahne çok hoşuna gitmişti. :)
      Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  7. Okumayı sevme hikayelerine bayılıyorum :)) Devamının çevrilmesine sevindim, belki ileride başkalarına da okumayı sevdirir. Ben de içimden gelen kitabı okumayı seviyorum. Bazen romantik kitaplara ihtiyaç duyarken, bazen bilimsel tercih ediyorum. Gerçi şu sıralar biraz reading slumptan muzdaribim. Umarım çok uzun sürmez :D Mamutuna selamlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Hey, onun da selamı var! ^_^
      Ve senin de dediğin gibi Kağıt Salıncak, umarım okumada düşüş(reading slump)'ün uzun sürmez. ^_^
      Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  8. Teşekkürler. güzel blog.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Web Kenti,
      Teşekkürler, güzel yorum. ;)

      Sil