18 Kasım 2017 Cumartesi

Ve Tüm Dünya Adını Bilecek

Herkese merhaba! 


2016 senesinde yaptığınız ilk eylemi hatırlıyor musunuz? Dünya, Güneş'in etrafındaki turunu tam olarak tamamladığı andan itibaren yaptığınız ilk eylem? "Nefes almak." gibi bir espri yapacaksanız eğer, şimdiden söyleyeyim; unutun bunu. :) Kastettiğim şey, bilinçli olarak yaptığınız bir eylem. Hatırlıyor musunuz? Ben hatırlıyorum. Yaptığım şey tam olarak şuydu: Şarkı dinlemek. Peki ya, hangi şarkı? Hall of Fame. The Script ve will.i.am'den.



Bu şarkı dört-beş senedir benim en sevdiğim şarkılar arasında. Hatta uzun zaman boyunca bu şarkıyı "en sevdiğim şarkı" olarak nitelendirdim ve bilirsiniz, bir insanın en sevdiği şarkıyı belirlemesi gerçekten zor bir eylem.
Şu anda ise en sevdiğim şarkı olduğundan o kadar emin değilim, çünkü yeni şarkılarla tanıştıkça bambaşka gezegenlerin de sizi büyük bir ihtişamla beklediğini görüyorsunuz ve beyniniz çeşitliliklerle kamaşıyor. Ama şu konuda eminim: Bu şarkı benim için her zaman çok özel olacak.




Sizlerle şarkının sözlerini paylaşmaktan memnuniyet duyarım.


Yeah, you could be the greatest 
- Evet, sen en harikası olabilirsin, 
You can be the best 
- En iyisi olabilirsin, 
You can be the king kong banging on your chest 
- Göğsüne vuran King Kong olabilirsin, 


You could beat the world 
- Dünyayı yenebilirsin, 
You could beat the war 
- Savaşı yenebilirsin, 
You could talk to God, go banging on his door 
- Tanrı'yla konuşabilirsin, kapısını çalabilirsin. 

You can throw your hands up 
- Ellerini havaya kaldırabilirsin, 
You can beat the clock 
- Zamanı yenebilirsin, 
You can move a mountain 
- Bir dağı oynatabilirsin, 
You can break rocks 
- Kayaları kırabilirsin, 
You can be a master 
- En iyisi olabilirsin, 
Don't wait for luck 
- Şans için bekleme, 
Dedicate yourself and you can find yourself 
- Kendini ada ve kendini bulabilirsin. 

Standing in the hall of fame 
- Şöhret geçidinde dururken, 
And the world's gonna know your name 
- Ve tüm dünya adını bilecek, 
Cause you burn with the brightest flame 
- Çünkü sen en parlak ateşle yanıyorsun, 
And the world's gonna know your name 
- Ve tüm dünya adını bilecek, 
And you'll be on the walls of the hall of fame 
- Ve sen de şöhret geçidinin duvarlarında olacaksın. 

You could go the distance 
- Mesafeyi katedebilirsin, 
You could run the mile 
- Kilometrelerce koşabilirsin, 
You could walk straight through hell with a smile 
- Cehennemi yüzünde gülümsemeyle yürüyebilirsin. 

You could be the hero 
- Kahraman olabilirsin, 
You could get the gold 
- Altını alabilirsin, 
Breaking all the records that thought never could be broke 
- Daha önce kırılabileceği hiç düşünülmeyen rekorları kırabilirsin. 

Do it for your people 
- İnsanlar için yap, 
Do it for your pride 
- Gururun için yap, 
Never gonna know if you never even try 
- Denemezsen hiç bilemezsin. 

Do it for your country 
- Ülken için yap, 
Do it for your name 
- İsmin için yap. 
Cause there's gonna be a day 
- Çünkü bir gün olacak, 


Be a champion, Be a champion, Be a champion, Be a champion 
- Şampiyon ol, şampiyon ol, şampiyon ol, şampiyon ol. 

On the walls of the hall of fame 
- Şöhret geçidinin duvarlarında, 

Be students 
- (Siz) Öğrenciler olun, 
Be teachers 
- Öğretmenler olun, 
Be politicians 
- Politikacılar olun, 
Be preachers 
- Vaizler olun, 

Be believers 
- İnananlar olun, 
Be leaders
- Liderler olun 
Be astronauts 
- Astronotlar olun, 
Be champions 
- Şampiyonlar olun, 
Be truth seekers 
- Doğruyu arayanlar olun. 


İşte tam da bu yüzden, bu şarkı benim için çok özel. 
Çünkü bu şarkı bize bir amacımız olduğunu hatırlatıyor. Eğer gerçekten istersek, yeri yerinden oynatabileceğimizi hatırlatıyor. Eğer gerçekten inanır ve istersek... Hayallerimizin gerçeklerimiz olabileceğini hatırlatıyor.




"Ve tüm dünya adını bilecek."

Yeryüzündeki bütün insanların adınızı bilmesine gerek yok. Eğer kendi dizayn ettiğiniz kendi dünyanızda, siz gururla yere sağlam basıyor ve adınızı büyük bir gürlemeyle duyuyorsanız, sizin için zaten tüm dünya adınızı biliyordur. 
İşte, bu şarkı bize tam da bunu hatırlatıyor.




Şu anda bu satırları bir ekranın arkasında okurken nerede olduğunuzu bilmiyorum. Yüzünüzde hangi duygunun gizlenmiş olduğunu bilmiyorum. Gözünüzü ekrandan ayırdığınızda ne yapacağınızı veya ne olacağını bilmiyorum. Mutsuz musunuz, yoksa mutlu mu, bilmiyorum. Aklınızdan neler geçiyor, bilmiyorum. Ama şunu çok iyi biliyorum: Siz fark etseniz de, etmeseniz de içinizde hayal bile edemeyeceğiniz kadar derin ve çok güçlü bir potansiyel var. O potansiyeli hissediyor musunuz, hissetmiyor musunuz bilmiyorum ama şunu iyi bilmelisiniz ki, o potansiyeli harekete geçirmenin ilk ve en önemli yolu, onu hissetmek.




Hey, bir ses duyuyorum. Sizin dünyanızdan geliyor gibi... Imm, nasıl tarif edeceğimi bilmiyorum... Daha çok... Bir gürlemeye benziyor.



19 yorum:

  1. Woooowwww:)))))İnsana çok gaz veren bir şarkıymış, benim de hayallerim var senaryolarımın çekilmesi hayallerim ah keşke olsa genellikle umutsuzum çünkü:( İnşallah hepimizin güzel hayalleri gerçekleşsin. :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      Amin, umarım hepimizin güzel hayalleri gerçekleşir. :) Siz yine de umutsuz olmayın, belki bir gün bir bakmışsınız, senaryolarınız çekilir! ^_^ Fikrinizi belirttiğiniz için teşekkür ederim! :)

      Sil
  2. Çok harika bir yazı olmuş!
    Bu şarkıyı ben de çok seviyorum.
    Seni de çok seviyorum bu harika yazıyı yazdığın için teşekürler :)
    Herkesin içindeki derin sesi hissedebilmesi dileğiyle ~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel Ezimova,
      Ben de seni çok seviyorum küçük dinozor! ^_^ Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim. ^_^

      Sil
  3. o potansiyeli çok fena harekete geçireceğim de işte zaman yok :D emeğine sağlık , keyifli bir yazı olmuş :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KİTAP EYLEMİ,
      İnsan isterse her şeye zaman ayırabilir, yeter ki iste. ^_^ Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! :)

      Sil
  4. süper süper yazı bu. duygum gülümsemek ve gurur duymak olduuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep,
      Seni gülümsetebilmeme sevindim Deep. ^_^ Ve o senin süperliğin! Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  5. şarkı sözlerine bakılırsa "dünyayı kurtarmak için bir meslek sahibi olmamızı istiyor" bizden..😁 evt,bizim mesleğimiz blog yazarlığı..biz böle dünyayı kurtarıcaz.. 😁 şarkının sözleri güzel ve anlamlı sözler..şarkının içinde kayboldum sanki..🙂 emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ertuğrul Yıldırım,
      Haha, güzel espriydi blog yazarı arkadaşım. ;) Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim. ^_^

      Sil
  6. Şarkıyı ne kadar çok dinlemişim ya. Ama sen söyleyinceye kadar adını Disney şarkısı olarak biliyorum :D Belki de Disney'in kullandığı ve başka yerde de duymadığım içindir.

    Güzel bir yazıydı. Keyifle okudum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SolukGolge,
      Evet, mantıklı bir sebep. :) Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  7. Ay o potansiyel neredeyse bulup çıkaramadım bir 😁

    Harikasın yine. Çok ilginç bir yazı. Ben 2016 da ne yaptığımı hatırlamıyorum uyuyorumdur kesin 😁

    Eline saglik İremcim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ANNESİNİN PRENSESi,
      Denemekten vazgeçmeyin. ^_^ Fikrinizi belirttiğiniz için teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Canım benim,son yazımda senin mimledim.Sen de yaparsan bu mimi çok memnun olurum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      Hemen göz atıyorum, teşekkür ederim! :)

      Sil
  9. Şarkıyı daha önce dinledim mi acaba :D Sözleri çok güzel ama bu müzikler beni gaza getiremiyor, fazla soft :D Ben de yılbaşına kitap okuyarak girmiştim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      Ben olaya "gaz vermek" olarak değil de "düşünsel ve psijik olarak güçlü enerjiler yayma" olarak bakıyorum. :) Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil
  10. İlkay Özgür,
    Böyle hissetmene çok sevindim. ^_^ Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! :)

    YanıtlaSil