23 Temmuz 2016 Cumartesi

Trendeki Kız - Paula Hawkins | Kitap Yorumu



Kitabın Adı: Trendeki Kız
Orijinal Adı: The Girl On The Train
Yazarı: Paula Hawkins
Çevirmeni: Aslıhan Kuzucan 
Yayınevi: İthaki
Sayfa Sayısı: 359


"Her gün önünden geçtiğiniz evlerde aslında neler oluyor?"


Arka Kapak Yazısı: Rachel her gün aynı trene binip aynı çifti izliyordu. Çiftin başına gelenleri bütün ülke duyduktan sonra, hayatlarına dahil olmaya karar verdi.


Not: Kitap  Rachel, Megan ve Anna tarafından 1. tekil şahısla yazılmıştır.


 Herkese merhaba! İthaki Yayınları'ndan okuduğum ilk kitap olan Trendeki Kız'ın DNA incelemesiyle karşınızdayım. :)
Trendeki Kız'ın konusu hakkında bilgi sahibi olmak istiyorsanız iki cümlelik arka kapak yazısını okumanız yeterli. ^_^



 Kapak tasarımı kesinlikle müthiş ve kitabın konusuyla birebir uyumlu. Ayrıca kitabı merak etmemin başlıca sebebi kitabın kapağı oldu. Konusunu da ilgi çekici buldum ve sonuç olarak kitabı okumuş oldum. İyi ki de okumuşum. 


"Bir hata yapmıştı. Böyle şeyler olurdu. Hiçbirimiz mükemmel değildik."


Trendeki Kız, üç kadın karakterin bakış açısıyla yazılmış bir kitap. Bunu sevdim. Böylece bir kitaptaki üç karakterin de zihnine yerleşebiliyordum. Bu harika! :)
Karakterler demişken, iki karakter dışında hiçbir karakterden hoşlanmadım.
En sevdiğim karakter Rachel'in ev arkadaşı olan Cathy'ydi. İkinci sevdiğim karakterse Rachel. Açıkçası diğer karakterleri çok bencil ve egoist buldum.
Cathy çok düşünceli biriyken Rachel de alkolik olmasına rağmen çok masum ve hayal gücü geniş bir karakterdi. Rachel'in sürekli diğer karakterler tarafından aşağılanması ise canımı çok sıktı. -_-


"İnsanların kalplerinin sesini dinleyerek verdikleri zararı nasıl umursamazca görmezden gelebildiklerini hiçbir zaman anlamamıştım. Kalbinin sesini dinlemenin iyi bir şey olduğunu kim söylemişti ki?"


Her bir sayfayı merak ederek ve sıkılmayarak okuduğum Trendeki Kız, ondan ayrı kaldığım zamanlar yanına gidip hemen okumak istediğim beni etkileyen ve bazı kısımlarında şaşırtan bir kitap oldu.


"Bir kazanın verdiği utanç hissi, durumun ciddiyetiyle olduğu kadar, tanık olan insan sayısıyla da orantılıydı."


 Her bir sayfasının akıcılığı, kurgusunun orijinalliği, okuyucuyu içine çekişi ve duyguları profesyonelce aktarmasıyla Trendeki Kız,  müthiş bir kitap. :)
 Bu kitabı okumalısınız. Okuyun ve yanından öylece geçtiğimiz evlerin dıştan görüldüğü gibi sıradan ve basit olmadığına tanık olun. 


Kitaba Puanım:

2 yorum:

  1. Kapak tasarımını ben de çok beğeniyorum :)) Bu arada arka planını değiştirmişsin, bu hali de güzel olmuş :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Kağıt Salıncak ^_^ Ancak arka planı tekrar eskisi gibi yaptım. Bu gibi konularda çok kararsızım :) Şu sıralar arka planla ilgileniyorum yakın bir zamanda tekrar değiştirebilirim belki :) Fikrini belirttiğin için teşekkür ederim! ^_^

      Sil