5 Mart 2016 Cumartesi

Oyunbaz - Wulf Dorn | Kitap Yorumu


Kitabın Adı: Oyunbaz
Orijinal Adı: Dunkler Wahn
Yazarı: Wulf Dorn
Çevirmeni: Regaip Minareci
Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 382

"Hep seni düşünüyorum. Yakında sen de beni aklından çıkaramayacaksın."

Arka Kapak Yazısı: Psikiyatr Jan Forstner bir gün beklenmedik bir anda, kimden geldiği belli olmaya güller alır. İlk başta gülleri, kitabını okuyan bir hayranından geldiğini düşünen Jan bir süre sonra kasabadaki korkunç cinayetler ile evinin kapısına bırakılan imzasız mektuplar ve hediyeler arasında bir bağlantı kurar. Ona sırılsıklam aşık olduğunu itiraf eden, hiç tanımadığı bir kadından telefon aldığında da her an takip edildiğinin farkına varır. En kötüsü bu kadını durdurmanın hiçbir yolu yoktur...

Not: Kitap 3. tekil şahısla yazılmıştır.



Herkese merhaba! Bugün Wulf Dorn'un okumuş olduğum ilk kitabının DNA incelemesiyle karşınızdayım! :)
Öncelikle kitabın konusunu üç kelimeyle özetlemek istiyorum: Sıra dışı. Gerilim. İnanılmaz.
Jan Forstner'ın gizli aşığını bulma çabalarını anlatan bu kitabı okurken hiç sıkılmadım. Yazar, gayet akıcı bir dil kullanmış ve kitabı okudukça Jan'in gizli aşığının kim olduğuna dair olan meraklarım kabardı. Bu arada Jan'den de biraz bahsetmek istiyorum. Başrol kahramanımız olan Jan, hep mantıklı tarafını dinleyen zeki bir psikiyatr ama şöyle bir durum var ki konu, gizemli ve ürkütücü olan gizemli aşığına gelince, gerçek ortaya çıkana kadar Jan doğru bir mantık yürütemiyor. Aynı şey benim için de geçerli. Hep bir yanılgının içine düştüm. Doğrusu Oyunbaz, yanıltmacalarla dolu, okurun heyecanı ve gerilimi doruklarına kadar hissetmesini sağlayan bir Wulf Dorn yapıtı.

Kitapta beni çok etkileyen bir diyalogdan da bahsetmek istiyorum size. Jan hastanede yatan bir kadına -kadının ismini vermeyeceğim, okuma ihtimalim olan kitaplardan ipucu almaktan hoşlanmam ve kendime yapılmasından hoşlanmadığım eylemleri başkalarına yapmaktan da hoşlanmam- "Senin için yapabileceğim bir şey var mı?" diyor ve kadın da "Yastığı yüzüme bastırabilirsin. Direnmeyeceğim, söz veriyorum. Direnme gücüm olsa bile bunu yapmayacağım." diyor. Bu kısım, okurken o kadar dokunaklıydı ki...



Kitabın sonlarına doğru bir bölümde kitabı direkt kapattım. Çünkü adeta psikolojiyi sarsan bu kitabın o sahnesine daha fazla katlanamayacağımı düşündüm. Sonra da sinirden gülmeye başladım. Daha sonra da kitabın psikolojimi derinden etkilediğini düşündüm. Ah, Oyunbaz bana o kadar tuhaf duygular hissettirdi ki sevgili okuyucularım... Daha önce hiç böyle bir kitap okumamıştım. Bu yüzden kitabı eğer bir kelimeyle tanımlayacak olsaydım "tuhaf" kelimesiyle tanımlardım.
Kitapla ilgili tek sorunum aklıma birkaç küçük soru işaretinin takılmasıydı. Onun dışında kitap harikaydı.
Size de, etkileneceğinizden emin olduğum bu "tuhaf" kitabı kesinlikle tavsiye ederim. Alın, okuyun. Jan ve kelimenin tam anlamıyla psikopat olan gizli aşığıyla birlikte psikolojik gerilim olan bu kitabın içindeki heyecanda kaybolun. ^_^

Kitaba Puanım:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder